23 Nisan 2012 Pazartesi

Wenger'in değerlendirmeleri

Ligde sona yaklaşırken Diaby'nin orta saha seçeneklerini güçlendirmesinden memnunum.Chelsea maçında 25 dakika sahada ihtiyaç duyulanı yaparak kalitesini gösterdi.25 yaşındaki Diaby bu sezon sadece 4 maçın kadrosunda yer aldı.Arteta ve Wilshere sakatlığında Song,Ramsey ve Rosicky ile orta saha yükünü paylaşması çok önemli.O bizim için kalan 3 maçta çok önemli rol oynayabilir.25 dakika oynadı çünkü temkinli davranıyorum.Arteta son maçta olmayacak.Rosicky Chelsea maçında hasta olmasına rağmen 65 dakika oynadı.Rosicky maç sabahı hasta kalktı ama oynamak istedi.Temelde oyması gerektiğini düşündü ve maçtan sonra 20 dakika sedyede kaldı.Bu halde oynamasından dolayı çok minnettarım.Her şeyini verdi ama bir aşamada koşamayacak duruma geldiği için faydalı olamaycağını düşündüm.Arteta ve Rosicky oyunun yaratıcı tarafında bizim için çok önemli.
Ligi 3.bitirmek için kalan maçlardan sanırım en az 2 galibiyet almamız gerekiyor.Sonuçta hala 3.sıradayız.Son 2 maçta 5 puan kaybetmemize rağmen Tottenham ile olan puan farkını 6'ya çıkardık.Newcastle United ise bu hafta oynayacağımız Stoke City'i empatik bir galibiyetle yenerek 4.sıraya tırmandı ve puan farkını 3'e indirdi.Tottenham gibi Newcastle United'ın bize göre birer maçları eksik.Biz kazanan oyuncuları tekrar sağlamak zorundayız.Sezon sonunda cumartesi büyük bir fırsatı kaçırıp kaçırmadığımızı göreceğiz.Ne olursa olsun biz şu anda 3.sıradayız.Stoke City ve West Bromich Albion gibi 2 zorlu deplasmanımız var.İçeride de dişli Norwich City ile oynayacağız.3.sıra için en az 2 maçı kazanmalıyız.Chelsea maçındaki düşük tempolu oyunun hafta arası oynadıkları Barcelona maçı benzeri kontratak taktiğini benimsemelerine bağlıyorum.Ben ise ilk maça benzer bir taktik benimsemiştim.Bu sistemi oynamak mümkün olmadı.Onlar Kalou,Torres ve Sturridge gibi hızlı hücumcularla üzerimize geleceğini düşündüğüm için Gibbs'i oynattım.Özellikle Sturridge'ye karşı katı ve hızlı bir savunma yaptı.
Chelsea'nin Barcelona'yı bu hafta içi elemesinin çok da imkansız olmadığını düşünüyorum.Roberto Di Matteo çarşamba günü ilk maçta kapalı bir savunma ve Drogba'nın kontratak etkinliğiyle 1-0 kazandı.Barcelona'nın evinde şampiyonlukta yarıştığı Real Madrid'e mağlup olarak yenilmezlik pelerini bir kez daha düştü.Chelsea'nin geçen yıl elendiğimiz Barcelona'ya karşı başarılı olabileceğini düşünüyorum.Biz 45.dakikada gol yedik.Fabregas'ı sakatlıkla Van Persie'yi de hatalı kırmızı kartla kaybetmiştik.Biz ilk maçta 2-1 ile gitmiştik ve gol yemiştik.Onlar 1-0 gibi bize göre daha fantastik skorla oraya gidiyor.Barcelona geçen yılki takımla aynı değil.6 günde 3.maça çıkacaklar.Chelsea ise oyuncularını dinlendirdi.Messi dünyanın en iyi oyuncusu ama hiç dinlenme fırsatı bulamadı ve yorgun görünüyor.Ancak yorgunken bile tehlikelidir.Çarşamba gecesi onu birkaç kez durdurmayı başardılar ama genelde bu her zaman geçerli olamayacağını düşünüyorum.Eğer ilk maçtaki gibi savunma yapabilirse Chelsea'nin şansı yüksek.İlk düşünce savunma olsa da deplasmanda 1 gol bulmayı da zorlayacaktır.Avrupa kupası maçında defansif oynamayı anlayabilirim ama topla da oynamak gerekiyor.Barcelona'ya % 70 topla sahip olma verirseniz işiniz zorlaşabilir.Değmez ama ben hep merak ediyorum.Geçen yıl Van Persie atılmasaydı şanslı şekilde bulduğumuz golden sonra sinirleri bozulan Barcelona'yı elemeyi başarabilecekmiydik?
Son 2 iç saha maçımızda defansif oynayan takımlar işimizi zorlaştırıyor. Wigan defansif başladığı maçta erken şekilde 2 gol bularak,Chelsea ortada görünen maçta katı savunma yaparak bize puan kayıpları yaşattılar.Emirates'e gelip kapalı savunma oynayan takımlar işimizi zorluyor.Önceki haftalarda böyle maçları örneğin Manchester City karşılaşmasını güçlü bitirdik ve kazandık.Bunun yorgunluğu üzerimizde olduğunu söyleyemem.
Bayan takımından Faye White'ın ilk çocuğunu beklediği öğrendim ve çok sevindim.Arsenal kaptanı çarşamba günü durumu açıkladığında önemli kariyerini devam ettirmesi konusunda onu destek veriyorum.Doğumdan sonra takıma döneceğini düşünüyorum.O harika ve uzun bir kariyere sahip.Bunun onun kariyerinin sonu olmadığını düşünüyorum ama durumdan çok mutluyum.
Kadın futbolunda rekabetin arttığına inanıyorum.Bayan takımı geçen yıl kazandığı 3 kupayı korumayı hedefliyor.Perşembe günü Emirates'te Chelsea ile oynayacağız.Laura Harvey İngiltere'de oyunun gelişimi için çalışıyor.O geldiğimden beri burada ve bayan takımımız daima güçlü bir konumda.Mücadele seviyesi giderek artıyor.Takım daha güçlü hale geliyor ve bu İngiltere'nin de sağlıklı şekilde gelişmesini sağlıyor.

Hiç yorum yok: