11 Şubat 2009 Çarşamba

Afrika Yılın Futbolcusu:Adebayor

İngiltere Premier Lig ekiplerinden Arsenal'de forma giyen Togolu yıldız futbolcu Emmanuel Adebayor,Yılın Afrikalı futbolcusu seçildi.Adebayor,bu ödülü kazanan ilk Togolu olarak tarihe geçti.Afrika Futbol Konfederasyonu (CAF) tarafından organize edilen Yılın Afrikalı Futbolcusu ödülüne Premier Lig ekiplerinden Arsenal'de forma giyen Emmanuel Adebayor layık görüldü. Lagos'ta düzenlenen ve Afrika ülkelerinin milli takım teknik direktörleri tarafından yapılan oylama sonucunda Adebayor 1.olurken,Al Ahly forması giyen Mısırlı Muhammed Aboutrika 2., Chelsea'nin Ganalı yıldızı Michael Essien ise 3.oldu.Ödül töreninde çok duygusal bir konuşma yapan Adebayor,"Bu ödülü anneme armağan ediyorum.Çünkü bu benim için çok özel bir gece. Annem olmasaydı ben bu başarıları kazanamazdım.Babam hayatta değil ama eminim o da benimle gurur duyardı" dedi.Adebayor,bu ödüle layık görülen ilk Togolu futbolcu olarak da tarihe geçerken,20.000 dolarlık para ödülüne de sahip oldu.Ben de kendisini yürekten tebrik ediyorum.Şubat veya mart ayında İstanbul'a yapacağı seyahati ve atacağı golleri sabırsızlıkla bekliyorum.CAF'ın geçtiğimiz yılki ödülünü La Liga'da Sevilla forması giyen Frederic Kanoute kazanmıştı.
CAF tarafından verilen tüm ödüller ise şöyle:
CAF Yılın Futbolcusu:Emmanuel Adebayor-Togo/Arsenal
CAF Yılın Genç Futbolcusu:Salomon Kalou-Fildişi Sahili/Chelsea
CAF Yılın Bayan Futbolcusu:Alice Matlou-Güney Afrika
Yılın Milli Takımı:Mısır
Yılın Teknik Direktörü:Hassan Shehata-Mısır
Yılın En İyi Kulübü:Al Ahly-Mısır
Afrika Efsanesi Ödülü:Christian Chukwu-Nijerya
Fair-Play Ödülü:Fildişi Sahili
En İyi Taraftar Kulübü (Kulüp):Al-Ahly
En İyi Taraftar Kulübü (Milli Takım): Nijerya Taraftarlar Kulübü
Yılın Afrikalı 11'i
Kaleci:Carlos Idriss Kameni(Espanyol/Kamerun)
Defans:Wael Gomaa(Al-Ahly/Mısır),İsmail Taye Taiwo(Marsilya/Nijerya),Joseph Yobo(Everton/Nijerya),John Mensah (O.Lyon/Gana)
Orta Saha:Mohamed Aboutreika(Al-Ahly/Mısır),Michael Essien(Chelsea/Gana), Yaya Toure(Barcelona/Fildişi Sahili),Sulley Muntari (İnter/Gana)
Forvet:Samuel Eto'o(Barcelona/İspanya),Emmanuel Adebayor(Arsenal/Togo)

Hiç yorum yok: