7 Eylül 2012 Cuma

Sagna da kupa istiyor!

Bacary Sagna,kulübün yıldız oyuncularını satmasından dolayı büyük bir hayal kırıklığı yaşadığını söyledi.Geçtiğimiz sezon başında Cesc Fabregas,Samir Nasri ve Gael Clichy'yi sattık.Bu yaz da Robin van Persie ve Alex Song'u takımdan göndermiştik.L'Equiepe'e yaptığı açıklamada bu durumdan rahatsız olduğunu belirten Fransız oyuncu,"Herkes Robin'in ayrılacağını biliyordu.Ama Alex?Daha 24 yaşında ve 3 yıllık sözleşmesi daha vardı.Hala anlam veremiyorum.Takım için büyük bir kayıp oldu." dedi.Taraftarın tepkisini haklı olarak gören Sagna,"Takımın en iyi iki oyuncusu gidiyorsa tepki gelmesi çok normal.Geçen sezon Clichy ve Nasri'ye imrendim.2007 yılından bu yana takımda forma giyen tek ben kaldım.Onlar gibi başarılı olmak istiyorum." şeklinde konuştu.Sözleşmesi 2013-14 sezonunun sonunda biteceğini belirten Sagna,henüz bu konuda kimseyle görüşmediğinin de altını çizdi.Bacary Sagna gibi sessiz bir yapıya sahip bir oyuncunun sert bir açıklama yapmak için daha iyi bir zaman seçmesi gerektiğini düşünebiliriz.Ancak söylediklerinde tamamen haksız olduğunu söylemek çok zor.Liverpool karşısında deplasmanda alınan 2-0'lık galibiyet,kötü başlangıcı tamamen unutturdu.Takımda yeni katılan iki oyuncunun attığı gollerle Anfield Road gibi önemli bir deplasmanda alınan galibiyet,herkesin sezona umutlu bakmasını sağladı.Ancak kaptanın acı sözleri,kulübün kendi kendisine verdiği zararı gözler önüne serer nitelikte.Arsenal'in 7 yılını son dakikada kaçan kupaların hasretini çekerek yaşadı.Kulüp yönetiminin son dönemdeki büyük başarısızlıkta payı olmadığını söylemek mümkün değil.Van Persie'nin Manchester United'a satılması,Arsenal'e verilebilecek en büyük cezalardan birisi olarak nitelendiriliyor.Bu satışlar Sagna gibi Wenger'e sadakatiyle tanınan isimleri bile sinirlendiriyor.Yıldız oyuncunun gol yollarındaki etkinliği,Santi Cazorla ve Lukas Podolski gibi yeteneklerin desteğiyle daha da artabilirdi.Savunmadaki gelişmeler ve Jack Wilshere gibi gençlerin varlığı,Arsenal'i uzun süredir hasret kaldığı kupalara ulaştırabilirdi.Ancak finansal denge politikasındaki katı tutum,birçok oyuncunun Arsenal'i bir sıçrama tahtası olarak görmesine neden oluyor.Hollandalı yıldızın önemini sürekli tekrarlarken,Olivier Giroud'u yargılamak için de çok erken olduğunu belirtmek gerekir.Chamakh'a oranla Van Persie'nin standartlarına ulaşma ihtimali çok daha yüksek.Van Persie'nin yaptığı açıklamalar sonrasında Arsenal'de futbol oynamaya devam etmesinin imkansız olduğunu düşünenlere katılmıyorum.Carlos Tevez'in açıklamaları ve yaratığı sorunlar,Van Persie'nin ayrılık öncesi sözlerinden çok daha masum değildi.Ancak Arjantinli yıldız bile bir hainden kahramana dönüşebiliyor.Can acıtan ve yaralayan sözlerine rağmen,Arsenal taraftar ve Wenger Hollandalı yıldızın varlığında daha güçlü bir takım izleyebileceklerini biliyorlar."Takımın en iyi iki oyuncunun ayrılığı sonrasında sorular soruyorsunuz.Taraftarlar sokakta bizleri çevirip bazı cevaplar almak istiyorlar.Onların öfkesini anlayabiliyorum.Benim de anlayamadığım şeyler var"Sagna bu sözlerine Alex Song'un gidişi sonrasında yaşadığı şaşkınlığı da ekliyor.Arsene Wenger'in çok başarılı bir sihirbaz olduğunu görmezden gelmememiz gerekir.Song gibi kaybedilen bir yeteneğin yerini istikrarsız Abou Diaby'nin ya da yeni görevlendirmeyle sahaya sürülecek Mikel Arteta'nın doldurabileceğini düşünüyor.Ancak hiçbir ilüzyon,bir sezonda 30 gol atmış bir forvetin gidişini örtbas etmeye yetmez."Mayıs'ta Manchester City'nin kupa kutlamalarını izledim.Eski takım arkadaşlarım Samir Nasri ve Gael Clichy'nin sevinçlerine çok özendim.Ben de böyle sevinçler yaşamak istiyorum"Arsenal birçok takımın elde edemeyeceği bir finansal başarıyı yakalamış durumda.

Hiç yorum yok: